Tevredenheidsonderzoek 2020

84% van de uitgegeven klantonderzoeken zijn geroutineerd hierover zijn we tevreden. Van de geretourneerde onderzoeken waren er geen onvoldoendes. Het gemiddelde van de voldoendes is 8.5 dit cijfer is met 0,1 punt lager het vorige jaar.

De feedback welke als negatief kan worden geïnterpreteerd vanuit de doelgroep zijn duidelijk te verklaren en hebben zonder uitzondering te maken met de maatregelen die er zijn getroffen in de organisatie met betrekking tot het COVID-virus.

Ondanks de nieuwsbrieven en de voorlichting zien we door een ander inzicht van de doelgroep dat er negatief naar de maatregelen wordt gekeken en vanuit onze doelgroep, de organisatie hiervoor verantwoordelijk wordt gesteld.

Komunazorg heeft geen andere maatregelen getroffen dan strikt noodzakelijk en geheel volgens het beleid van de landelijke overheid gehandeld.

Het belang van de landelijke opgelegde maatregelen stuiten op duidelijke weerstand bij onze doelgroep.

Denk hierbij aan weerstand op maatregelen tijdens bezoek, mondkapjes, hygiëne, afstand van familie maar ook reizen met het openbaar vervoer.

Zelfs nadat er door de overheid daadwerkelijk werd opgetreden doordat de handhavers boetes uitschreven is er bij enkelen nog geen enkel inzicht bereikt.

Wij wijten deze volharding aan het beperkte inzicht en de beperking van enkelen cliënten binnen onze doelgroep.

Komunazorg is tevreden met betrekking tot de uitkomst van het interne onderzoek. Wij interpreteren de uitkomst dan ook als een indicator voor het jaar 2021 waarbij we inzetten op verbetering van de kwaliteit van onze zorg en dienstverlening.

De vertaalslag naar een verbetering op de algemene beoordeling moet worden behaald door de feedback welke ontvangen is te vertalen naar uitvoerend beleid. Het is natuurlijk gemakkelijk gezegd:” wij werken transparant”. Wij tonen dit aan door te werken met gekwalificeerde medewerkers,  het transparant werken aan de doelen en bijhouden observatielijsten bij die op dagelijkse wijze worden besproken. Toch ontkomen we er niet aan dat we soms mededelingen moeten doen welke in mindere aard vallen bij de cliënten. De grilligheid van de doelgroep kan een realistisch beeld met betrekking op de waardering van de zorg en ondersteuning hebben en zal dit ook blijven.

Het klanttevredenheid onderzoek is ook een belangrijk meetinstrument waardoor we weten hoe onze cliënten denken over de zorg en waarvan wij kunnen leren in onze dienstverlening en ook kunnen verbeteren. Dit instrument wordt ook gebruikt om met elkaar in gesprek te gaan over de zorg die we leveren.

Dit draagt absoluut bij aan samenwerking en professionalisering van de medewerkers.

Zorg is niet alleen het uitvoeren van zorg vanuit het ondersteuningsplan en vanuit handelingen. Het is ook nadenken hoe je zorg organiseert en waarom. Hierdoor kunnen we de zorg voor onze cliënten continu verbeteren.

Waarom Komuna Zorg?
  1. Het resultaat van jarenlange ervaring in de zorg

  2. Wij streven naar maximale zelfstandigheid van clienten

  3. Transparant en samenwerkingsgericht

  4. Betrokken professionaliteit staat altijd voorop!

  • Ik zal mij even voorstellen: Ik ben Wouter Ross en werkzaam bij Komunazorg & ga met plezier te werk. Dit komt omdat Komunazorg een heel leuk bedrijf is.Komunazorg staat 24 uur per dag klaar voor cliënten. Wij werken met elkaar aan de toekomst. De cliënten staan hier in centraal maar ook het personeel.

    Wouter Ross

    Wouter
  • Als cliënt: erg blij met de zorg . Ze gaan goed te werk ik ben al sinds mijn tiende bekend met de werkwijze en heb enorm veel geleerd.

    Als stagiaire: Leuk bedrijf. Altijd gezellig met collega’s en ontzettend leuk om de cliënten blij te zien

    Raisa